Társasházkezelés - Ingatlankezelés - Közös képviselet

Szolgáltatásaink

Társasházkezelés

Társasházkezelőként célunk, hogy szakmai tudásunkat maximálisan kihasználva a lehető leghatékonyabban üzemeltessük az Önök társasházát.

A felmerülő műszaki meghibásodásokat tapasztalt, megbízható partnereink bevonásával igyekszünk gyorsan és szakszerűen elhárítani, ezzel is biztosítva az épület zavartalan működését.

A társasházkezelés sikeressége több tényezőn is múlik: az épület műszaki állapotán, a pénzügyi stabilitáson, a lakóközösség együttműködési hajlandóságán és a közös költségek rendszeres megfizetésén.

Kiemelt figyelmet fordítunk a Számvizsgáló Bizottsággal és a társasház megbízottjaival való folyamatos kapcsolattartásra, hogy mindig naprakész információk alapján tudjunk intézkedni, és valóban az ott élők igényeire reagáljunk..

Könyvelés, adóbevallás

Cégünk a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően végzi a társasházak teljes körű könyvelését és adminisztrációját. A könyvelés átlátható, naprakész, és előzetes egyeztetés után bármelyik tulajdonos vagy a Számvizsgáló Bizottság tagjai számára megtekinthető.

Saját fejlesztésű könyvelőprogramot használunk, amely lehetővé teszi a gyors és pontos adatszolgáltatást. Az elszámolásokat analitikus formában, bármely időszakra vonatkozóan kérésre rendelkezésre bocsátjuk.

A tulajdonosok havi szinten követhetik saját folyószámlájuk alakulását, valamint a közösség teljes pénzügyi helyzetét. A kimutatásokban az egyéni és közös egyenlegek is jól láthatók.

A közüzemi számlák rezsicsökkentéssel kapcsolatos adatait a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság előírásai szerint rendszerezzük és jelenítjük meg.

A befizetések és kifizetések kezelését a lakóközösség igényeihez igazítjuk, az elszámolásokat pedig igyekszünk közérthető, átlátható formában átadni, hogy minden tulajdonos pontos képet kapjon a társasház pénzügyi működéséről.


Kintlévőségek kezelése

A közös költség és egyéb tulajdonosi hozzájárulások rendszeres fizetése elengedhetetlen a társasház biztonságos és folyamatos működéséhez. A fizetendő összegeket a közgyűlés határozza meg a költségvetési javaslat alapján, a felosztás módját pedig az alapító okirat, a szervezeti és működési szabályzat, vagy ezek hiányában a Társasházi törvény 24. §-a rögzíti (tulajdoni hányad arányában).

Eljárásrend kintlévőség esetén:

  • 6 hónapot meghaladó tartozás (indokolt esetben már 3 hónaptól) esetén fizetési felszólítást küldünk az érintett albetét minden tulajdonosának.

  • Ha a felszólítás hatástalan, ügyvédi felszólítás következik.

  • Ezt követően fizetési meghagyásos eljárás indul, amely ellentmondás esetén perré alakul.

  • Jogerős meghagyás után végrehajtási eljárást kérünk, amely során akár bér, bankszámla, ingóság, vagy végső esetben az ingatlan árverezése is szóba jöhet.

A behajtási folyamat során felmerülő jogi és adminisztratív költségek minden esetben a tartozó tulajdonost terhelik.

Megoldásközpontú szemlélet

Tapasztalataink szerint a hivatalos eljárások hosszadalmasak, ezért elsődlegesen a konszenzusos megoldásokra törekszünk. A bajba jutott tulajdonosokat tanácsokkal segítjük, és lehetőséget biztosítunk részletfizetési megállapodás megkötésére – szigorú feltételek mellett.

Átláthatóság és felelősség

Hátralékkezelő tevékenységünk díját és költségeit minden esetben az adott albetét tartozásai közé soroljuk, így a társasház közössége nem szenved hátrányt.

Karbantartás

A társasház működésének egyik alapfeltétele a rendszeres és gyors karbantartás. Célunk, hogy kisebb-nagyobb meghibásodások esetén gyorsan, megbízhatóan és költséghatékonyan járjunk el – a lakók nyugalmának és az épület állagának megőrzése érdekében.

Napi karbantartási feladatok

A társasházban felmerülő kisebb szerelési, javítási munkálatokat (pl. kiégett izzók cseréje, kilazult csavarok, csapódó ajtók javítása) a bejelentést vagy észlelést követő 24 órán belül megkezdjük. A munkát tapasztalt karbantartó partnereink végzik.

A hibajavítás során felhasznált anyagköltséget és munkadíjat minden esetben a társasház részére számlázzuk – átlátható módon, tételesen.

Szolgáltatásaink fő területei:

🔹 Megelőző karbantartás
Rendszeresen ellenőrizzük az épület fő rendszereit – fűtés, vízvezeték, elektromos hálózat, lift stb. – hogy elkerüljük a váratlan meghibásodásokat.

🔹 Gyors hibaelhárítás
Váratlan probléma (pl. dugulás, csőtörés, elektromos hiba) esetén azonnal intézkedünk, és bevált szakemberekkel végeztetjük a munkát.

🔹 Felújítások tervezése
Nagyobb beruházások (pl. tetőjavítás, homlokzatfelújítás) esetén árajánlatokat kérünk be, előre tájékoztatjuk a lakókat a költségekről és a munkálatok ütemezéséről.

🔹 Költséghatékony megoldások
Mindig a lehető legjobb ár-érték arányú megoldást keressük, hosszú távú gondolkodással.

🔹 Lakóközpontú szemlélet
Figyelembe vesszük a lakók észrevételeit, és szívesen dolgozunk olyan szakemberekkel, akik már kiérdemelték a közösség bizalmát.

Nemcsak reagálunk a problémákra – megelőzzük azokat. Célunk, hogy a ránk bízott társasház hosszú távon is jól karbantartott, élhető és értékálló maradjon.